Skämmer ut sig ännu en gång? :O

Läs henne blogg och tyck så synd om henne :/
www.evasonja.bloggplatsen.se

Jag är sjukt trött på att höra alla snacka så mycket skit om dig var man än går. Alla ska alltid säga något negativt om dig, hur lyckas man?! Precis, jag är ärlig och berättar de för dig eftersom dom som snackar skit om dig inte säger det till dig. Det är inte som jag bryr mig om dig, för jag tycker det är små roligt att dom som varit väldigt elaka och snackat mycket skit om andra får tillbaka. Du vet, gud kommer straffa dig för vad du än gör ;) Men när inte pojkvän inte finns längre? du kommer förstå en dag du med. Du kommer aldrig någonsin kunna knäcka mig med något sånt skit du skriver på din blogg om att jag nu skulle behöva en större storlek eftersom jag ville ha en tröja under. Jag lyckas emelie, har gått ner 17 kilo och är sjukt nöjd. Du sa att jag var fet eller hur ,och nu går du på viktväktarna och bantar, det hör inte ihop? Direkt när du hörde att jag behövde en storlek större, då blir du glad ? Vad fan är det. Jag vet varför du blev glad, bara för jag lyckats sjukt bra med min vikt minskning och inte du? Jag har hört talas om dina storlekar, men dom skriver jag ingenting om här i min blogg, för ingen bryr sig om dina storlekar, dom ser nog vilken storlek du har. Jag bryr mig inte om det finns 1,2,3 tjejer som du hatar mig som nu går i helsinborg eller vad du nu pratar om, men om det hade funnit 10,15,20 st som snackat skit och 10 st hatat mig då hade jag börjat bry mig. Ingen mening med att du försöker knäcka någon som lever i en värld full med vänner. Jag står för precis allt jag säger och tycker om dig, så har du några problem så ta gärna det med mig. Ja men va skönt att du inte vet vem jag är, för jag har inte vetat vem du varit nu på 1 år, har bara hört talas om en tjej som många snackar skit om, därför jag tyckt synd om henne.

En sak till, om jag nu skrivit till dig och du tycker de är såååå onödigt? Varför fortsätter du då? Jag förstår att du är avunsjuk ....

Kommentarer
Postat av: Emma

Fattar inte varför ni ska tjafsa överhuvudtaget.. Ni har båda gjort sjukt bra ifrån er med er viktminskning och det går inte o jämföra vem som har gått ner mest eller ser smalast ut eftersom ni började på olika vikter och har olika kroppar, längder osv.



Att många snackar skit om Emelie spelar igentligen ingen roll, det är bara bevis på ett kasst umgänge och dåliga vänner. Jag har själv träffat alla er tjejer från "asmundtorps" hänget, och jag tycker ni alla är skitsöta på era sätt men har märkt att det finns en tendens att snacka skit för att få information men sen ändå gå och umgås med personerna. (jag drar inte alla över en kant, menar vissa)



Och en sak till! om du hade fått välja mellan dina vänner och jim vad hade du gjort då? säg inte att du valt bort jim för då har du fått hela grejen om bakfoten. meningen med livet är att möta sin stora kärlek o bilda familj, den personen kan man inte välja bort bara för att vännerna gnäller. vänner består, OM dom förstår! en sann vän förstår att man har mindre tid åt varandra när man funnit kärleken eller?



ha de bra :)

2010-03-20 @ 22:25:00
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/
Postat av: Bea

tycker de är bra skrivit emma :)

ingen som sagt ngt om att välja bort ngn, men man måste kunna prioritera fast man har pojkvän, en vän ska finnas där alltid, men man får ge och ta! man kan inte alltid bara ta som Emelie gjort, man ska kunna umgås med sina vänner fast man har pojkvän, inget som säger att man måste träffa sina vänner varje dag, men bara för man har pojkvän så betyder de inte att man ska sluta höra av sig till sin bästa vän, och när man väl hör av sig då gäller de tjänster. En bra och sann vän ska finnas där och ställa upp alltid, inte bara när det passar henne. Tycker de är grymt starkt av Issa att hon visar att nu är det stopp, och fattar inte Emelie nu, ne då kommer hon aldrig förstå.

2010-03-21 @ 12:26:16
Postat av: Emma

Jag håller dels med dig! Men då måste båda ställa upp till fullo om den ena ska finnas där hela tiden så måste den andra göra det också. När man lever olika liv och har pojkvänner så får man göra så gott man kan, men det lättaste hade ju varit att prata ut om det mellan två ögon än att alla andra dras in. Nu har det ju blivit som det har blivit men jag tror de hade blivit bäst så!



Sen blir det svårt ju när alla hör en persons version bara. Jag förstår situationen från bådas sida!

2010-03-21 @ 13:44:42
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/
Postat av: Bea

Jag bryr mig verkligen inte om Emelie hon finns inte i min värld, men jag blir så arg när issa är ledesen för hennes skull. Visst man ska se den från båda sidorna men jag vet hur Emelie funkar och allt de issa förklarat till mig, jag känner igen de! De va en stor del till varför hon förlora mig, men hon vägrar inse de för hon tror fortfarande att jag bara valde sida och ja delvis, men va hade man valt en vän som fanns där när hon kände för de eller en som alltid fanns där oavsätt vad! Jag orkar inte höra mer om henne för hon dödar stämningen varje gång hon kommer på tal, förutom när man garvar ihjäl sig åt henne! Vi släpper detta nu för jag kan nt lösa deras problem, och även om dom löser de kommer de aldrig bli som förr. Vi skiter i att lägga oss i nu för de är deras problem:)

2010-03-21 @ 18:33:02
Postat av: Anonym

Fler läsare till emelie, det är bra att du gör reklam :)

2010-03-22 @ 09:17:14
Postat av: patricia

Jag förstår inte denna smutskastning mot varandra? Bråkar man som vänner så håller man det inom sina ramar. Och jag står verkligen inte på någons sida och skulle aldrig få för mig att välja. Att snacka skit gör vi ALLA. My lika mycket som Emelie. Vi alla gör det. Jag gör det, men allt ska vara inom rimliga gränser. Vad annars ska vi tjejer snacka om typ? Nej skämt och sido. Vi alla har faktiskt en gång i tiden varit vänner. Att vara vänner handlar inte om att umgås hela tiden eller tycka att man gör ett super val i sitt liv. Att Vara vän är att vara där och acceptera den andres val. Man behöver inte tycka om det eller göra likadant, men acceptera. Acceptera att vi alla lever olika liv. Självklart får man ha åsikter om det val som ens vänner gör, men i slutändan är det ändå deras val. Om ni tjejer ser det liv jag har levt som kanske inte har varit det optimala så har ni ändå accepterat det eller hur? Vill emelie nu ägna sin tid åt sin pojkvänn så låt henne göra det ! Smutskasta inte henne för det. Alla har vi fel och brister. Och ingen behöver älska varandra men vi har faktiskt varit vänner och det är inget att glömma. Om någonting skulle hända någon av oss eller någon av våra anhöriga. Skulle ni då inte ställt upp? Man ska ta vara på det man har. Vänner som pojkvänner som livet. Varför kasta bort det på bråk? Och alla bråkar så är det. Men det är så dumt att ta det via en blogg. Sen skit snacket det har alltid funnit kommer alltid finnas. Ta det med en nypa salt. Och är det verkligen lönt att bråka om vem som har flest vänner? Vem som är tjockast och vem som tränar mest? Kom igen vi här 17- 18. Jag är stolt över att ni båda är så starka att att ni tar tag i vikten. Sluta nu med detta. Ni behöver inte vara bästa vänner, men man ska kunna vara på samma fest utan att någon slår ihjäl den andre. Sen har man gjort fel så lägg det bakom sig gå vidare. Älta inte gammalt groll. Vi ska alla kunna vara på samma fest utan att den ena slår ihjäl den andre. Vi andra blir också lidande av detta. Jag älskar er tjejer glöm inte det.

2010-03-30 @ 16:43:20
URL: http://pantat.blogg.se/
Postat av: Karolina

jag håller med dig mysan <3

2010-05-24 @ 23:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0