må bättre/hålla sig frisk

nu mår jag lite bättre, har inte lika ont i halsen, febern är påväg att försvinna. Jag gick in på internett och läste lite om hur man ska hålla sig borta från att bli sjuk/må bättre. Här kommer några tips:
 

  - Springa i skogen 3 ggr i veckan.

  - Sov ordentligt.

  - Minska sockerintaget

  - Ät mkt frukt och grönsaker.

  - Försök att få 30 min fysisk aktivitet dagligen.

  - Minska stillasittandet.

  - Ta regelbundna behandlingar för att förebygga.

  - Stressa ner.

  - Hitta på något för att koppla av från jobbet/skolan.

  -


Njut av livet det kan faktisk vara underbart.


Kommentarer
Postat av: Hanna

My du blir snart frisk.Fast det är så typiskt du blir alltid sjuk på lov & helgerna ;D det är ju bra på ett sätt för du missar inget;)<3

krya på dig min vän, älskardig!

2009-12-06 @ 18:23:19
Postat av: erica

kry på dig:)

man ska äta ett äpple om dagen också har jag hört :D

2009-12-06 @ 22:45:24
URL: http://ericasofienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0